jnj 1

Kolorektal Kanseri Farkındalık Ayı kapsamında Ankara Bilkent Şehir Hastanesi liderliğinde Johnson & Johnson Türkiye iş birliği ile farkındalık toplantısı düzenlendi. Mart ayı, Kolorektal Kanseri Farkındalık Ayı olarak kabul ediliyor.

Ankara Bilkent Şehir Hastanesi, Gastroenteroloji Cerrahisi Derneği ve Johnson & Johnson MedTech Türkiye iş birliği ile 4 Mart 2024 tarihinde Bilkent Şehir Hastanesinde düzenlenen toplantıda, alanında uzman hekimler, yaptıkları sunumlarda, kolon kanserinde erken teşhisine vurgu yaparak bu konuda farkındalığı artırmanın önemine dikkat çektiler.

Kolon kanseri, ülkemizde Sağlık Bakanlığının en öncelikli kanser grubu arasında yer almaktadır. Kalın bağırsak kanserinde farkındalık ve erken tanı büyük önem taşımaktadır. Hareketsiz yaşam, alkol, sigara gibi etkenler kanseri tetikleyen riskler arasında yer almaktadır. Erken tanı konusunda, kanserden korunma tarama yöntemleri oldukça önemlidir.

45 Yaşından itibaren Tarama Yaptırılmalı

jnj1

Kolon kanseri olma nedenleri, kanserin genetik geçişi, hangi durumlarda kolonoskopi yapılması gerektiği, kanser teşhisi sonrası hastalık yönetimi ve izlenecek adımlar, doğru teşhis ve tedavi yöntemleri gibi konuların ele alındığı toplantıda; ülkemizde kalın bağırsak kanseri için 45 yaşında olan bireylerin erken tarama yöntemlerini kullanmaları ve farkındalıklarını yükseltmeleri gerektiği vurgulandı.

Kalın Bağırsak Kanseri Farkındalık Ayı Mart

Dünyada kalın bağırsak kanseri farkındalık ayı olarak kabul edilen Mart ayı içerisinde, farkındalığın artırılması ve hastalığın erken tanı ve tedavisi için tarama yöntemlerinden yararlanılması konularına dikkat çekilen toplantı, ev sahibi Gastroenteroloji Cerrahisi Dernek Başkanı Prof. Dr. Erdal Birol Bostancı’nın kapanış konuşması ile son buldu.