sedat ozturk 1

Nestlé Health Science Türkiye Genel Müdürü Sedat Öztürk:“Enteral beslenmenin Türkiye’deki varlığını güçlendirmeyi amaçlayan fabrikamızda, 2023 yılı için 6 bin 400 tonluk üretim hedefimize ulaştık. Faz 2 kapsamında gerçekleştireceğimiz kapasite artışı ile üretimimizi yaklaşık 2 kat artırarak 16 bin tona çıkarmayı planlıyoruz”

Malnütrisyon nedir? Kısaca anlatabilir misiniz?

Malnütrisyon, yetersiz beslenme, sindirim sorunları, metabolik bozukluklar veya kronik hastalıklar gibi çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilen bir sağlık sorunudur. Vücut için gerekli olan önemli besin maddelerinin yetersiz alınması veya emiliminde sorunlar yaşanmasıyla ilişkili ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Bu sorunlardan en önemlileri; hastalıkta iyileşmeyi geciktirmesi, enfeksiyonlara eğilimi artırması, hastanede kalış süresini uzatması ve hatta ölüm oranlarını yükseltmesidir. Bu nedenle medikal beslenme, malnütrisyonu önlemek veya tedavi etmekte büyük önem taşır.

“Hastaneye yatan her beş hastadan birinin malnütrisyon riski altında olduğunu söyleyebiliriz. Geriatri hastalarında her üç hastadan birinde malnütrisyon riski gözlemlenirken kanser hastalarında ise her iki hastadan birinin malnütrisyon riski altında olduğu bilinmektedir”

Malnütrisyon ülkemizde ortalama nüfusun yüzde kaçında görülüyor?

Malnütrisyonun görülme sıklığı ile ilgili farklı çalışmalarda farklı oranlar elde edilmekle birlikte genel olarak hastaneye yatan her beş hastadan birinin malnütrisyon riski altında olduğunu söyleyebiliriz. Geriatri hastalarında her üç hastadan birinde malnütrisyon riski gözlemlenirken kanser hastalarında ise her iki hastadan birinin malnütrisyon riski altında olduğu bilinmektedir.

“Nestlé Health Science, Impact® markasıyla hem oral hem tüplü beslenme alanında standart beslenme ürünlerinin ötesinde immünonütrisyon yaklaşımını Türkiye ile tanıştıran firma oldu”

nestle logo1

Nestlé Health Science’ın ürün portföyüne ilişkin bilgi verebilir misiniz?

Nestlé Health Science, 2007 yılında malnütrisyonu olan hastaların ihtiyaçlarına yönelik enteral beslenme ürünlerini Türkiye’de hastaların kullanıma sunarak faaliyetlerine başladı. Nestlé Health Science, Impact® markasıyla hem oral hem tüplü beslenme alanında standart beslenme ürünlerinin ötesinde immünonütrisyon yaklaşımını Türkiye ile tanıştıran firma oldu. İlerleyen yıllarda yeni lansmanlar ile enteral beslenme ürün sayısını artırırken, 2020 yılında sağlıkta yerelleşme projesi kapsamında, Türkiye’nin ilk yerli enteral beslenme ürünleri olan Resource Junior® Fibre ve Resource® 2.0 Fibre ürünlerini hastaların kullanımına sundu.

Medikal beslenme alanındaki ürünlerimiz; özel tıbbi beslenme gerektiren, beslenme bozukluğu, kanser, travma, genel cerrahi, yoğun bakım ve nöroloji gibi kritik durumlarda kullanılmaktadır. Ürünlerimiz tedavi başarısını artırmakta, böylece sadece hastaların değil bakım sürecinde sorumluluk üstlenen hasta yakınlarının da hayat kalitesinin artmasında fayda sağlamaktadır. Vitaflo® iş birimimiz doğuştan gelen metabolik hastalıklara yönelik olarak hastaların yaşam süresini ve kalitesini etkileyen ürünleri bünyesinde bulundurmaktadır. Vitaflo®  iş birimimiz 3 yaş ve üzeri kronik böbrek hastaları için Renastep® ürünümüzü de 2023 Kasım ayı içerisinde Türk tıbbının hizmetine sunarak özellikle kronik böbrek hastası çocukların tedavilerine katkıda bulunmaktadır.

Bu ürünlerimizin yanı sıra Kasım 2018 tarihinden itibaren tüketici sağlığı alanındaki ürünlerimiz de kullanıma sunuldu. Metabolik sağlık, sindirim sistemi sağlığı ve takviye edici gıda alanlarında bilimsel bazlı beslenme çözümlerini OptiFibre®, Pure Encapsulations® ve Vital Proteins® markalarımızı Türkiye’de tüketicilerle buluşturuyoruz.

Nestle önemli bir yerelleşme adımı ile enteral beslenme ürünlerini Türkiye’de üretmeye başladı. Üretimlerinize, fabrikanıza ilişkin bilgi verebilir misiniz?

Türkiye’nin ilk enteral beslenme ürünleri fabrikasını 2022 yılında Bursa Karacabey’de açarak bu konuda da sektöre öncülük ettik.

Bu fabrikadan üreterek hastaların kullanımına sunulan ilk ürünümüz Resource Energy®  olmuştu. Devamında Resource® Protein, Resource® Diabet, Resource® 2.0, Resource® 2.0 Fibre, Resource Junior® ve Resource Junior® Fibre ürünlerimizde yerel üretime geçtik.

Enteral beslenmenin Türkiye’deki varlığını güçlendirmeyi amaçlayan fabrikamız, yıllık 9 bin ton üretim kapasitesi ile üretime başladı. 2023 yılı için 6 bin 400 tonluk üretim hedefimize ulaştık. Faz 2 kapsamında gerçekleştireceğimiz kapasite artışı ile üretimimizi yaklaşık 2 kat artırarak 16 bin tona çıkarmayı  planlıyoruz.

Nestlé Health Science Karacabey fabrikası yenilenebilir enerji kullanım alanında da örnek bir tesis oldu. Şu an üretim için gerekli enerji ihtiyacının yaklaşık yüzde 60’ı güneş enerjisinden karşılanıyor. Yeni panellerimizin de devreye girmesiyle üretim için gerekli enerjinin tamamı güneş enerjisinden elde edilecek.

Nestlé Health Science Türkiye olarak halihazırda üretimini yaptığımız ürünlerin yerlilik oranını yüzde 80’e yükselttik. Orta vadede kullanılan hammaddelerin tamamının yerel kaynaklardan temin edilmesini hedefliyoruz. İlerleyen dönemde ihracata başlamak ve yıllar içinde Türkiye’nin ihracatına ivme kazandırmak da planlarımız arasında yer alıyor.

Malnütrisyonu önlemek ve bu konuda farkındalık yaratmak adına Nestlé olarak nasıl bir rol üstleniyorsunuz? Kampanyalarınızı anlatabilir misiniz?

Bilimsel platformlarda kongre ve sempozyumlarda farkındalığı artırıcı çalışmalarımız devam ediyor. Hasta ve hasta yakınlarını doğru bilgilendirmek üzere tedavi alanlarında bilinçlendirme kampanyaları düzenliyoruz. kanserdebeslenmem.com websitesinde kanser hastalarının ihtiyacı olan bilgileri sunmaktayız. Ayrıca Serabral Palsi için hasta ve hasta yakınlarının farkındalığını ve bilgi düzeyini artırma amacıyla çalışmalarımız var.

Fenilketonüri hastalarına yönelik www.vitadostum.com.tr’de bilgilendirmenin yanı sıra bu hastalar için düşük proteinli tarifleri paylaşarak hasta ve hasta yakınlarına destek olmaya çalışıyoruz.

Tüketici sağlığında da önleyici beslenme alanındaki markalarımızı, sağlık profesyonelleri ve tüketicilerimiz ile buluşturuyoruz. Örneğin bu yıl vitamin, mineral ve takviye edici gıda markamız Pure Encapsulations® ile sağlık profesyonellerine yönelik kapsamlı ve ses getiren bir bilim zirvesi düzenleyerek bu alanda bir ilki gerçekleştirdik.

Nestlé Health Science Türkiye Genel Müdürü Sedat Öztürk Hakkında:

Marmara Üniversitesi İşletme Bölümündeki lisans eğitimimi 1991 yılında tamamladıktan sonra satış temsilcisi olarak başladığı ilaç endüstrisinde 1994-2007 yılları arasında dünyanın önde gelen global ilaç firmalarında satış ve pazarlama alanında farklı pozisyonlarda görev aldı. Nestlé Health Science Türkiye’deki kariyerine ise 2007 yılında Ulusal Satış Müdürü olarak başladı. 2018 yılında Satış Grup Müdürlüğü, 2020 yılında medikal beslenme iş birimi liderliği ile kariyerine devam etti. Öztürk, halen Nestlé Health Science Türkiye Genel Müdürü olarak görev yapmakta.